Izglītība

No 22.-26.martam skolā notika projekta nedēļa „3K – Kultūra. Karjera. Kopdarbs”. Tās laikā skolēni īstenoja projekta darbus vairākos mācību priekšmetos, vides izglītībā „Dizaina risinājums”, piedalījās starptautiskā projektā, papildināja zināšanas karjeras izglītībā. Divas dienas tika veltītas kultūras programmai „Latvijas skolas soma”. 1.-3.klašu skolēni meklēja zinātnes un mākslas krustpunktus, kā top specefekti kinofilmās zoom stundā, kopā ar Laboratorium.lv zinātnieku.

Filmu diena

Filmu dienā 1.-3.klašu skolēni noskatījās jaunākās animācijas filmiņas - „Londonas brīvdienas”, „Zirņa bērni”, „Puteklis”, „Kā Lupatiņi skaitīja laiku”, „Kā Lupatiņi brokastoja”, „Kā Lupatiņi ceļoja”. Kopā ar skolotājiem tika pārrunāts filmu sižets, saturs, vizuālais attēlojums u.c jautājumi. Šīs filmiņas var integrēt mācību saturā sociālo zinību, ētikas, latviešu valodas, dizaina un tehnoloģiju stundās.

Lupatiņi
„Kā Lupatiņi brokastoja”

4.- 6.klašu skolēni noskatījās filmu „Mans mīļākais karš”. Tas ir animēts dokumentālais stāsts par bērna pieaugšanu absurda pilnajā laikā no 70.

Mans mīļākais karš
„Mans mīļākais karš”

gadiem līdz Latvijas neatkarības atjaunošanai. Filmas pamatā ir režisores Ilzes Burkovskas-Jakobsenas atmiņās balstīti autobiogrāfiski motīvi. Filma ir izmantojama sociālās zinībās un vēsturē, jo stāsts balstās uz vēsturiskiem faktiem, sadzīviskām reālijām un personiskām atmiņām. Filmā ievijas humors, nopietnība un atklātība, dzimtas stāsts – tā veidojas cilvēciska un dzīva liecība par vēsturiski nozīmīgu laiku. Skolēni atzina, ka ir radusies labāka izpratne par dzīvi Padomju Latvijā, padomju tradīcijām skolā.

7.-8.klašu skolēni noskatījās filmu „Jelgava ‘94”. Filmas režisors ir Jānis Ābele, tā veidota pēc tāda paša nosaukuma Jāņa Joņeva romāna motīviem. Tā ir filma pusaudžiem par brīvības un pašidentitātes meklējumiem, sapņiem, par attiecībām ar draugiem, klasesbiedriem un vecākiem.

9.-12.klašu skolēni varēja papildināt savas zināšanas vēsturē, skatoties Viestura Kairiša filmu „Pilsēta pie upes”. Tā ir vēsturiska drāma ar romantikas un ironijas pieskārieniem – 30. un 40. gadu mijas Austrumlatvija kā pasaules vēstures sarežģītākā perioda spogulis Otrā pasaules kara laikā.

Pilsēta pie upes
„Pilsēta pie upes”

Pēc visu filmu noskatīšanos, skolēni kopā ar vēstures skolotājiem analizēja redzēto, pārrunāja filmā izmantotos simbolus, sižetu, tēlus u.c. jautājumus.

Mūzikas diena

Mūzikas dienas programmu veidoja SIA “Dzīvā skaņa” koncertlekcijas. Skolēni, atbilstoši mācību saturam dažādās stundās, noskatījās kādu no četrām koncertlekcijām.

4.-6.klašu skolēni savas zināšanas papildināja, noskatoties koncertlekciju “Kino mūzikas vēsture”. Tā bija par kino mūzikas vēsturi, kas izmantojama gan attālinātā mācību procesā, gan klātienē klasēs. Dziedātājs Mikus Abaroniņš kopā ar multiinstrumentālisti Artu Abaroniņu izpildīja pazīstamākos kino mūzikas skaņdarbus un stāstīja par kino vēsturi un rašanos. Koncertlekcijā bija iespēja iepazīt spilgtākos momentus no mēmā kino un pirmajām krāsainajām filmām līdz mūsdienu kino tehnoloģijām. Tika izpildīta mūzika no dažādu žanru filmām: zinātniskās fantāzijas, piedzīvojumu filmām, drāmām un multfilmām. Jauki, ka īpaša uzmanība tiks veltīta Latvijas kino mūzikas šedevriem.

7.klašu skolēni iepazina Imanta Kalniņa radīto mūzikas bagātību. Digitālā koncertlekcija “Imants Kalniņš. 80” ir veltīta Imantam Kalniņam, vienam no izcilākajiem latviešu komponistiem, kurš 2021. gadā svin 80 gadu jubileju. Dziedātāja Ieva Sutugova izstāstīja svarīgāko, kas jāzina par komponista dzīvi un daiļradi. Ieva Sutugova kopā ar Miku Abaroniņu izpildīja tādas dziesmas kā “Smilšu Rausis”, “Dūdieviņš”, “Bimini”, “Lilioma dziesma”, “Dzeguzes balss”, “Svētku diena”, “Virs galvas mūžīgs piena ceļš”, kā arī citas brīnišķīgas kompozīcijas.

8.-9.klašu skolēni koncertlekcijā „Sprādziens mūzikā” iepazina, kā populārā mūzika ir attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock'n'roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienas. Kopā ar mīziķiem, skolēni izceļoja ceļoja laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Koncertstāstu papildināja īpaši veidoti video materiāli. Kopā tika iepazīti mūzikas instrumentus, bez kuriem populārā mūzika nebūtu tāda, kādu to pazīst: elektrisko ģitāru, akustisko ģitāru, bungu komplektu, basģitāru un elektriskās klavieres.

10.-12.klašu skolēni noskatījās muzikālu stāstu par Latvijas nesenās vēstures notikumiem– Trešo atmodu, Dziesmoto revolūciju un mūziku, kam bija liela nozīme Latvijas neatkarības atjaunošanas laikā. Skolēni vairoja zināšanas par vienu no Latvijas vēstures svarīgākajiem notikumiem un izpratni par mūzikas nozīmi valstiski un sabiedriski svarīgos notikumos. Programmā ir iekļautas nozīmīgākās un simboliskākās atmodas laika dziesmas, kas savijas ar stāstu par to, kā notika Latvijas neatkarības atgūšana. 

Nodarbībām un aktivitātēm bagātā projektu nedēļa radoši papildināja mācību darbu skolā. Izvērtējuma anketās skolēni atzina, ka vēlētos vēlreiz piedzīvot šādas vai līdzīgi organizētas radošas, un savādāk plānotas mācību dienas, īpaši šajā saspringtajā laikā.